Menu

Vonkajšia reklama – ako ju naplánovať a pripraviť?

20 novembra 2019 - Žiadna kategória
Vonkajšia reklama – ako ju naplánovať a pripraviť?

Je jasné, že ak chceme propagovať vlastný produkt alebo iniciatívu, je potrebné, aby sme pritiahli pozornosť čo najväčšieho počtu osôb. Jedným z najlepších spôsobov je samozrejme reklama – predovšetkým tá externá, pretože ona sa môže dostať k veľmi širokému radu príjemcov.

Ako navrhnúť vonkajšiu reklamu?

Vonkajšia reklama má mnoho výhod a predovšetkým to, že sa vie veľmi elasticky prispôsobiť k rôznorodým potrebám osôb, ktoré ju chcú využiť. Je tu reč nielen o jej dosahu, ale aj o rôznych nosičoch reklamy. Ba čo viac, reklama tohto druhu pôsobí predovšetkým vďaka obrazu, čo je neobyčajne účinné – pretože vyviera najsilnejší vplyv na priemerného človeka. Oplatí sa teda navrhnúť estetickú a príjemnú grafiku, a zároveň  dobre čitateľnú. Na začiatku je potrebné určiť cieľ danej kampane, vynímajú sa tu tri základné:

1. Teaserové reklamy – to znamená uvádzajúce, vyvolávajúce záujem, s určitou dávkou nedokončenosti.
2. Reklamy „predajné” – konkrétny produkt a jeho cena.
3. Imidžové kampane.

tlač bannerov

Projekt reklamy si je samozrejme potrebné objednať u profesionálneho grafika alebo reklamnej agentúry. Pomôžu pri vypracovaní koncepcie a postarajú sa aj o prípravu návrhu reklamy na tlač. Vďaka tomu bude technicky dobre pripravená a čitateľná. Čo sa však týka samotného návrhu, najlepšie je, ak vonkajšia reklama bude obsahovať krátke a chytľavé heslo. Vtedy si ju je možné vybaviť, aj keď už zmizne z dohľadu. Musí taktiež súvisieť s propagačnými materiálmi, pretože jej úlohou je doplnenie komunikácie a nie zničenie doterajšie propagačného úspechu. Grafika nemôže byť príliš farebná, krikľavým farbám sa treba vyhýbať. Celá informácia musí byť ucelená – neodporúča sa veľa textu, pretože aj tak si ho často nestihneme prečítať.

Aké materiály je možné použiť?

Súčasná vyvinutá technológia poskytuje obrovské možnosti pri tvorbe vonkajšej reklamy. Môže to byť obyčajný plagát s vytlačenou ponukou, ale aj trojrozmerná grafika s prvkami odstávajúcimi mimo nej. Zaujímavou možnosťou sú taktiež potlače typu „day&night”, čo znamená, že sú dobre viditeľné nielen cez deň, ale aj v noci. K materiálom na vonkajšiu reklamu, okrem plagátov, patria taktiež: bannery, bilbordy, reklamné tabule, reklamné stojany, nálepky, pútače a oblepovanie mestských dopravných prostriedkov.

To, ktorý materiál využije konkrétny zadávateľ reklamy, závisí od individuálnych preferencií ako aj od naplánovania reklamnej kampane. Pozornosť je potrebné obrátiť na to, že reklamné tabule, bannery alebo pútače sa odlišujú z hľadiska: druhu základného materiálu, techník vykonania grafických prvkov ako aj samotným spôsobom dokončenia. Napríklad základným materiálom pri reklamných tabuliach môžu byť: PVC doska alebo metaplex, plechy: zinkovaný, hliníkový alebo z nehrdzavejúcej ocele. Práve na nich sa umiestňuje grafika, najčastejšie tlačená, 2d, vyrezávaná vo fólii alebo frézovaná. Avšak bannery sú umiestňované na materiáloch typu: sieťovina mesh, frontlight (laminovaný a liata) alebo aj na odrazových materiáloch alebo na špeciálne zosilňovaných plachtových materiáloch.

Na to, aby mohli byť reklamné materiály exponované vonku, musia spĺňať rôzne požiadavky. Budú to okrem iného: trvanlivosť, odolnosť voči mechanickým poškodeniam, jednoduchá doprava a univerzálna montáž. Aby bola vonkajšia reklama trvanlivá, treba ju tlačiť v technológii tvrdého solventu alebo tlače v UV technológii. Vďaka tomu bude trvanlivá a odolná voči pôsobeniu poveternostných podmienok a mechanických poškodení, a taktiež – bez prekážok bude môcť plniť svoju úlohu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *