Menu

Typy firemných katalógov – aký reklamný katalóg by ste si mali zvoliť pre svoju firmu?

3 januára 2020 - Žiadna kategória
Typy firemných katalógov – aký reklamný katalóg by ste si mali zvoliť pre svoju firmu?

Firemné katalógy sú stále obľúbenou formou reklamy. Slúžia na prezentáciu ponuky, predstavenie výhod firmy a nadviazanie spolupráce. Reklamné katalógy môžu mať rôzne formy, všetko záleží od toho, čo v nich má byť prezentované. Aké katalógy pre firmu by ste si teda mali zvoliť? Aké reklamné materiály budú vhodné na podporu podnikania.

Typy firemných katalógov

Katalógy alebo reklamné brožúry sú obľúbené bez ohľadu na odvetvie firmy, ktorá sa chce propagovať takýmto spôsobom. Všeobecné rozdelenie takýchto materiálov zahŕňa šité, skladané a lepené katalógy. Prvé sa vyznačujú sponkami na chrbte, druhé pripomínajú leták, zatiaľ čo tretie svojim vzhľadom pripomínajú knihu. Môžeme v nich prezentovať ponuku firmy obohatenú o fotografie. 

Pre koho sú určené reklamné katalógy?

Firemné katalógy majú konkrétne použitie. Sú určené pre potenciálnych zákazníkov a dodávateľov danej firmy. Vďaka nim majú možnosť oboznámiť sa s ponukou firmy, popismi produktov a služieb atď. To môže zase prispieť k rastu predaja alebo nadviazaniu spolupráce. Katalógy sa často rozdávajú počas rôznych branžových podujatí, akými sú veľtrhy, konferencie alebo v rámci propagačných kampaní.

Ako vytvoriť reklamnú brožúru?

Firemný katalóg, ktorý má prilákať zákazníkov a obchodných partnerov, musí byť atraktívny z vizuálneho aj jazykového hľadiska. Preto je potrebné vypracovať obsah, ktorý sa objaví na stránkach katalógu. Za zmienku stoja aj fotografie, ktoré zvýšia dôveryhodnosť danej firmy a postarajú sa o to, aby bola daná brožúra lepšie vnímaná. Potrebný je aj všeobecný grafický dizajn, a preto je túto úlohu potrebné ponechať špecialistovi, ktorý má skúsenosti s prípravou takýchto reklamných materiálov.

Pri navrhovaní reklamných brožúr by sa mala venovať osobitná pozornosť kvalite. Jedná sa hlavne o fotografie. Grafik musí obdržať iba kvalitné materiály, ktoré nebudú rozmazané. Pri tlači katalógov sa môže ukázať, že tie fotografie neboli dosť dobré, čo okamžite upúta pozornosť iných. Brožúra musí tiež mať jedinečné farby, ktoré sú spojené s danou firmou a používajú sa napríklad v logu.

Osobitné usmernenia sa vzťahujú aj na obsah uvedený v katalógoch. Je lepšie, ak sú vety krátke a zrozumiteľné ako podriadené a zložité. Vďaka tomu sa ľahko zapamätajú. Ľudia, ktorí si budú prezerať katalógy a zaujme ich obsah, budú určite venovať pozornosť akýmkoľvek chybám, pravopisu a interpunkcii. 

Značky:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *