
Realizácia projektu reklamného letáka môže byť veľmi stresujúcou výzvou. Mnoho ľudí a subjektov vykonávajúcich tento typ zákazky, má často bolesti hlavy. Skutočnosť, že mnoho reklamných spoločností a agentúr neuplatňuje svoju vlastnú filozofiu, pokiaľ ide o samotný proces tvorby, informácie požadované od klienta a priebeh spolupráce z formálnej stránky, nepomáha.
Čo by mal leták obsahovať a komu je určený?
Leták je informačným nosičom a náš mozog, rovnako ako akýkoľvek systém, má svoje limity týkajúce sa množstva údajov, ktoré dokáže spracovať v danej jednotke času. Čím viac podrobností o ponuke, ktorú chcete poskytnúť raz – účinnosť letákovej kampane sa bude postupne znižovať, pretože nikto nechce čítať rozsiahle odseky textu, aby zistil, čo mu chcete ponúknuť.
Vyberte konkrétny produkt / službu a vyberte cieľové publikum. Aké otázky na ne môžu mať spotrebitelia? Čo ich môže presvedčiť k spolupráci? Aký slogan upúta ich pozornosť? Čo vás odlišuje od konkurencie?
Množstvo obsahu bude zvyčajne určovať formát letáka – od A6 po A4 v jednostranných, obojstranných alebo zložených variantoch. Informácie tohto typu poskytnite projektantovi letáka hneď na začiatku – bude to dôležitý východiskový bod pre prípravu prvotného návrhu.
Tlač letákov – v akej možnosti a v akom náklade?
Musíme sa zamyslieť aj nad otázkou tlače letákov – na aký papier plánujeme tlačiť letáky a či chceme ďalšie možnosti, ako je použitie fólie alebo lakovanie. Najdôležitejší je samozrejme náklad tlače – obvykle čím viac kupujeme, tým lacnejšie sú jednotkové náklady na tlač letákov.